Zoeken in deze blog

donderdag, november 25, 2010

gevlochten krans van stof


Gevlochten Krans van stof

Een aantal jaren geleden waren ze helemaal hot, deze kransen van stof. De mooiste kransen werden in elkaar gefrutseld. En gek is dat -ik verbaas me daar soms zo over- als iedereen er een heeft is de hype weer voorbij! Het bezit van de zaak is vaak het einde van het vermaak. En toch zijn het nog steeds leuke dingen, heel leuk om te maken! Weet je, we gaan ze gewoon her-introduceren!

Je hebt nodig:

Repen stof uit 3 verschillende patroontjes
Vulling
Lint
Naaigaren en naald

Werkwijze:
knip uit stof 3 lange repen, breed genoeg om dubbel te kunnen stikken en ook nog eens op te kunnen vullen. Hoe langer en groter de repen, hoe groter je krans. Vouw de repen in de lengte dubbel, stik ze met de goede kanten op elkaar vast, houd een vulopening open , keer het werk en vul je repen stevig op. Je hebt nu drie slangen, zal ik maar zeggen. Naai met de hand de slangen aan de uiteinden met drie gelijk op elkaar. Hierna ga je de slangen vlechten tot ze aan de uiteinden weer bij elkaar komen. Ook deze uiteinden naai je aan elkaar. Met wat duw-en-trekwerk breng je de vlecht in de vorm van een cirkel en naai de twee uiteinden (dus eigenlijk zes uiteinden) stevig aan elkaar vast. Op de plaats van het naaiwerk strik je een mooi lint in een bijpassende kleur.





3 opmerkingen:

  1. oooh, wat leuk, ga het beslist eens proberen, fijn dat je het zo makkelijk beschrijft, krijg er vertrouwen in dat ik het zelfs kan, .. liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee, ik ga het doen met stof met een kerst motiefje erop. Heb ik gelijk een leuke kerstkrans die niet bederft. Trouwens je hebt erg veel leuke ideeén die ik nog wil doen. Het speldenkussen heb ik inmiddels gemaakt. Zo leuk en eigenlijk niet eens erg moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief