Zoeken in deze blog

dinsdag, oktober 19, 2010

Gebreide sopdoek




Wat neemt beter water op dan katoen? Een katoenen sopdoek kun je zelf maken, een simpel werkje dat je, bijna zonder er naar te kijken, kunt breien. Een rest (of meerdere resten/ kleuren) brei-of haak katoen, 100 steken opzetten, en breien maar. Je kan het blokjes patroon van de foto hanteren, brei dan afwisselend 10 steken recht en 10 steken averecht en dat na 10 toeren afwisselen, maar gewoon helemaal recht breien kan ook prima. Leuk klusje om je dochters te leren breien!!

2 opmerkingen:

  1. Leuk! Dit plaatje brengt warme herinneringen bij mij boven.
    Vroeger in Sjaloom woonde een vrouwtje die breidde van katoen de mooiste (onder) spreien met het patroon van een ster.
    Ik zou willen dat ik daar nog een voorbeeldje van had.
    Maar dit is ook leuk voor mijn huidige werk!
    Ik ga het eens proberen met de mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes Marian! Mocht ik nog eens een sterpatroon tegenkomen, je weet maar nooit- dan denk ik aan je!!

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief