Zoeken in deze blog

dinsdag, oktober 19, 2010

vingerspeldenkussen



Speldenkussen "muisje"



Ook altijd met spelden aan het ruziën, als je een werkje onder handen hebt? Of met spelden tussen je lippen? ( heeft me al menig standje van mijn schoonmoeder opgeleverd...) Dan ben je met dit handige vinger-spelden-kussentje uit de brand! Ik zag een voorbeeld op een fair, heb er een gekocht en snel nagemaakt. En bij deze geef ik het weer aan anderen door! Kijk even goed naar het fotootje en je weet hoe je hem in elkaar moet zetten.

Een klein vierkant stukje stof dubbelvouwen tot een driehoekje. (à la appelflap). Langs de randjes stikken (gaatje openlaten) en het werkje keren. Vul het driehoekje op met een plukje watten o.i.d. en naai de 2 puntjes aan het eind de lange zijden netjes aan elkaar vast, zo, dat je er nog een vinger door kan steken. Naai met zwart draad oogjes op het kopje van de muis. Heb je ergens nog een stukje zwart vilt of een leren bandje zo, dan kun je daar nog oortjes uit maken. Ik had toevallig een (zacht) leren riempje van een schoen geknipt en bewaard, dat kwam hier weer goed van pas. Een paar snorhaartjes van stevig zwart garen en een neusje, en je bent klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief