Zoeken in deze blog

maandag, november 16, 2020

Heb je een probleem?

Pas zag ik een mooi dingetje. Het kwam van de beweging 'omdenken.' 

Of ik het een beweging mag noemen, weet ik eigenlijk niet. Misschien is Organisatie een beter woord. Maar het zét wel iets in beweging bij me. Omdenken is vaak echt verrassend. 

Omdenken is een manier van denken en doen, waarbij je kijkt naar de werkelijkheid zoals die is en onderzoekt wat je daarmee zou kunnen. Omdenken benadert een probleem als ruwe energie; frustratie die zijn vorm nog niet gevonden heeft. Je gebruikt de energie van het probleem voor iets nieuws. 

En reken maar, dat Berthold Gunster daarmee iets in beweging kan zetten! 

          Het dingetje dat ik zag,was dit.

Kijk. Dat zet toch iets in beweging, of niet dan? Misschien lees je het met een glimlach, maar reken maar dat deze  manier van kijken naar dingen waar je een probleem mee hebt, die dingen in een heel ander daglicht kan stellen. 

Nog sterker geldt deze manier van denken voor mij als ik besef dat ik alles bij God mag brengen. Daarmee zijn niet meteen alle problemen de wereld uit, o nee! Maar weten dat er een God is, Die alles in handen heeft, en alles volvoert naar de raad van Zijn wil, (zondag 10 Heidelbergse Catechismus); niet nerveus wordt van alle dingen die op deze planeet afspelen... Ahhhh..  dat kan zoveel rust geven. In alle roerigheid van deze tijd wens ik iedereen die wetenschap en dat vertrouwen toe! 
 
Daarmee blijven we ten volle verantwoordelijk voor wat we doen en laten, absoluut.  Psalm 37 spreekt daar duidelijk over.  Wat staat de Bijbel toch vol wijze raad, ook voor het dagelijkse leven.

Mijn dagelijkse leven verloopt op dit moment vrij rustig en speelt zich het grootste deel van de dag binnenshuis af. De moestuin vraagt nu echt heel weinig tijd en om in balans te blijven moet je 'in beweging' blijven. 😉
Mijn tafel staat nu vol met knutselmateriaal, dat ik gebruik bij de Round Robin boekjes. ja, boekjesssss, want naast de Thoolse groep, heb ik mijn dochters en schoondochters warm kunnen krijgen om met elkaar voor elkaar te knutselen. En dus draai ik in 2 groepen mee. Hoe heerlijk vind ik dit! Ik heb al gezegd: Ik wou dat ik dit als mijn werk had! Heerlijk combineren van thema's en kleuren; ik kan er geen genoeg van krijgen. 

Ik ga niet zeggen dat ik er iets heel kunstgzinnigs van maak, zoals veel andere ervaren Round Robina's, maar toch kijk ik wel met plezier naar mijn resultaten. Een soort van moodboards in het klein. 
Over delen, en ontvangen, over zorgen en tijd voor jezelf nemen, Over de natuur en geloven, over kleding en opvoeden, over relaties en vrijwilligerswerk, over bewegen en hobby's, over vroeger en over nu, over muziek, kunst en levenswijsheiden. Je kunt het zo breed niet bedenken, of er is wel een paginaatje mee te vullen met knipsels en plaksels. Toen we op vakantie waren in Putten, heb ik zelfs het gastenboekje op die manier gevuld, waarvoor ik spontaan een bedankje kreeg van de verhuurder. Ach, hoe leuk is zoiets, toch? 
 


 
Zoek je dus iets fijns om te doen, in deze donkere maanden, waarin we veel beperkingen hebben, wat onze sociale contacten betreft, denk er dan eens over om zelf een groepje te starten. Ook een manier van sociaal bezig zijn met elkaar. Is dat nou ook een beetje omdenken? 😋

Ik geef je een link waarmee je -mocht je meer willen weten- kunt snuffelen in  het hoe en wat van zo'n Round Robin project. Ik bedoel niet speciaal reclame te maken, maar je kan By Kris ook de sterke blanco Moleskine boekjes bestellen. 

Nou. Zonder dank en graag gedaan.😄



 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief