Zoeken in deze blog

maandag, juni 20, 2011

vrienden

Eerst een belofte inlossen. Ik had beloofd om een vervolg op onze ontmoetingen te beschrijven. Alleen... ik moet jullie teleurstellen. Zelf ben ik ook teleurgesteld. Ik had niet kunnen denken dat dit het vervolg zou zijn.. Wat is er gebeurd? Het duiveltje dat jaloezie heet, speelt onze driehoek- hyves- vriendschap parten. De partner van een van contacten is jaloers en heeft de wederhelft zo klem gezet zodat we geen contact meer kunnen krijgen op Hyves. Ik probeer het zo te formuleren dat niemand er uit kan concluderen om wie het gaat, en ik geloof dat dit zo ook wel lukt... maar goed, wat is dit jammer. Wat zo mooi was, dreigt zomaar dood te bloeien. We proberen het besluit om het contact -om de lieve huisvrede wil- te bevriezen, te respecteren. Maar ja, een driehoek waarvan 1 pootje weg is, ligt op z'n kont. Jammer he. Je snapt niet wat er in iemand leeft als je je wederhelft een waardevolle vriendschap ontneemt. Echte liefde is uit op het welzijn van de ander, is mijn stelregel. Maar goed, juist daarom proberen wij het elkaar niet moeilijker te maken dan nodig is voor ons eigen plezier, want als we beweren dat we de stelregel hanteren dat echte liefde uit is op het welzijn van de ander, moeten wij ons voor het welzijn van die derde gewoon koest houden en hopen op beter tijden. Maar ja, de glans van de fijne ontmoetingen is een beetje gedoofd, na dit gebeuren. Geen vervolg dus op Urk. Hoewel hechte vriendschap ook vindingrijk maakt.... Weet je nog hoe je vroeger, als je verliefd, was, alles in het werk stelde om met elkaar in contact te komen, maar natuurlijk wel zo, dat niemand het merkte? Kijk, dat gebeurt ook in de grote mensen wereld. Meer verklappen we niet. Haha!

Intussen hebben we wel drie fijne verkoopdagen gehad op fair, met Snuffelatelier De Warme Stal. En op die dagen hebben we fijn veel mooie leuke en lieve spulletjes verkocht. En er staan er nog meer op het programma. We hebben ook weer leuke inkopen gedaan en allerlei houten spul op de kop getikt (mijn jongste dochter en ik draaien de klinkers wel eens om en dan krijg je 'op de kip getokt...' ;-)  dat wordt binnenkort allemaal wit gemaakt, zoals je tegenwoordig zoveel tegenkomt... het zal vast weer leuk worden! Op hoop van zegen!! (Voor iedereen!!!)

1 opmerking:

Blogarchief