Zoeken in deze blog

maandag, november 01, 2010

boos... en dan?


Wat doe jij als je verdrietig bent, gefrustreerd, boos? Natuurlijk je zoekt de oorzaak op en probeert er wat aan te doen. Maar soms gebeuren er dingen waar je zelf geen grip op hebt. En dan moet je er toch je weg in zien te vinden. De een is een week of langer van slag, wordt moedeloos of kan dagenlang huilen, de ander wordt boos en scheldt alles en iedereen onder tafel, weer een ander schrijft een gedicht een vierde belooft zichzelf een cadeautje; zelf heb ik geen speciale manier om met boosheid om te gaan. Eigenlijk word ik niet zo gauw boos. Ik weet dat dat niet altijd profijtelijk is voor mezelf, want al die ontkende boosheidjes blijven diep van binnen toch liggen in je hoekje met geestelijke ballast. En op een goede (lees "kwade") dag gebeurt er iets, wat op zich niet eens zo vreselijk erg is, en opeens kun je 'het niet meer hebben'. En dan verval je in een van de bovengenoemde reacties, bij mij is dat meestal verwarring en tranen... Niemand begrijpt dan hoe je om zo'n relatief klein dingetje zo van streek kan zijn, maar het gebeurt. Ik wilde wel dat ik een effectieve manier had om regelmatig 'gewoon' boos te worden zodat ik geen berg 'troep' van binnen opspaar. Maar goed, mij helpt het wel om te gaan opruimen, als ik boos ben. En tot mijn vreugde vind ik vandaag een mooie tip op de Blog van de degelijke huisvrouw, die een lijstje bij houdt van alles wat ze opruimt. Kijk dat lijkt me nou wel eens een goed idee. Dat noem ik van de nood een deugd maken... Dankjewel, Degelijke Huisvrouw

2 opmerkingen:

  1. Ik heb niet zo veel last van boos zijn. Eerder van verdriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. boos vind ik het ergste wat er is,heb mezekf dan niet meer onder controle

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief