Zoeken in deze blog

vrijdag, november 08, 2013

Geefmaand November week 2

8 november
 
Er is al een week voorbij, van de actie  Geefmaand November  http://geefmaand.blogspot.nl/, naar een idee van De Verdubbeldame. http://verdubbeldame.blogspot.nl/

Dat betekent dat we in week 2 zijn aangeland. Ik moet zeggen, dat het weggeven helemaal niet veel extra moeite kost. Zo was vandaag, vrijdag, de dag dat ik oppaste op een van de kleinkinderen. Eigenlijk vaste prik en niet eens meer bijzonder als weggeefdaad, die uurtjes oppassen. Ook het schoonmaken van de toiletten  en het dweilen van de vergaderruimte bij de kerk, http://www.hhgpoortvliet.nl/ zodat de kindjes zondagmorgen tijdens de crèche met een gerust hartje over een schone vloer kunnen kruipen, zijn vaste prik vóór het weekend.

Daarom bepaal ik in democratisch overleg met mezelf dat mijn weggeefdaad voor vandaag de maaltijd is, die ik t.b.v. de Dienstenveiling van de kerk, die ik ga verzorgen voor een paar personen.  De Dienstenveiling was in april, (deelnemers bieden dan diensten aan, die door anderen weer 'gekocht' worden. De opbrengst is bestemd voor onze kerk.) In totaal hebben 17 personen mijn maaltijd dienst gekocht, na vanavond zijn er drie geweest, dus voorlopig ben ik nog niet klaar met mijn restaurantje. :D

We gaan lekker gourmetten. Alles staat inmiddels klaar, de gasten kunnen zo aanschuiven. Omdat ik vorige maand een dergelijke actie heb georganiseerd voor mijn 3 broers met hun vrouwen, zet ik er even een fotootje bij van dié keer. Het aantal was toen 2x zoveel als nu, ( wie goed kijkt zal ontdekken dat ik alleen voor de gasten had gedekt en onze eigen borden was vergeten, haha... ) maar het zal ongetwijfeld weer heerlijk smaken!

 
9 november
 
Zaterdag. Voor het eerst sinds weken niets in de agenda. Dat voelt dus heel bijzonder na zoveel ( 8) dik bezette zaterdagen. Zeker voor mij man. Hij was een beetje 'pissig' omdat er zoveel van onze vrije zaterdagen weggingen aan al die dingen waar ik me 'zonodig voor in wil zetten.'  Nou, vandaag dus voor onszelf. Ook wel lekker, lekker uitgeslapen tot kwart voor tien, op ons gemakje ontbeten, krantje er bij, de laatste rommeltjes van het etentje van gister weggeruimd, en dan ligt de dag voor je om iets gezelligs te gaan doen. Dat hopen we ook zeker te doen. Genieten van de herfstige natuur, in de buurt of iets verder weg, we zien wel. Maar toch wel een weggeefdaad vandaag. We gaan op ziekenbezoek bij iemand die een aantal weken geleden aan de rug is geopereerd
 
 
en nu een flink aantal maanden moet revalideren. In het begin bestaat dat revalideren voornamelijk uit bedrust. Weet je HOE ONTZETTEND VRESELIJK SAAI je leven dan is... ( denk ik) Dat is een zaak die een mens niet gemakkelijk valt en we gaan proberen daar wat vrolijkheid te brengen. ;)
 
10 november
 
Dat is morgen, dus lekker weer Zondag. Wat heerlijk, die zondag, door God aan ons gegeven als rustdag.  We genieten daar enorm van, gaan met dankbaarheid en vreugde twee keer naar de kerkdiensten, en doen daar letterlijk onze 'duit' in het zakje ;)  
 
 
 
Er wordt in elke dienst drie maal rondgegaan met de collectezak, drie verschillende doelen waaraan we mogen geven. Na de morgendienst komen er doorgaans kinderen op de koffie, dat is ook altijd gezellig. De zondagmiddag genieten we van een dutje op de bank of in de stoel, en de poes weet dat als geen ander, ze zit al bijna bij de ban te wachten tot ik me neervlij. Prompt springt ze erbij en strekt zich bovenop mijn buik heerlijk uit, om mee te doen met ons zondagmddagdutjesritueel. Onverdeelde aandacht dus voor mevrouw Juultje. Tot maandag!!
 
 
11 november
 
Vanavond gaat hier iets gezelligs gebeuren. Een aantal dames komt een krans maken van herbruikbare materialen. Daar kan ik geen weggeefactie van maken, want ze betalen een kleine vergoeding. Maar als de avond achter de rug is, ga ik een van de dames vragen of ze voor de Facebook groep Hart tot Hart Tholen( https://www.facebook.com/groups/184109981770494/?fref=ts )waar ze medebeheerster van is, nog spulletjes kan gebruiken om de donkere dagen wat gezelliger te maken voor mensen die financieel zelf niet in staat zijn om daar iets voor aan te schaffen. Zeker weten dat het opruimt in mijn winkeltje De Warme Stal ( http://dewarmestal.marktplaza.nl/ ).
 
12 november 
Ik klik graag. Elke dag. Niet over wat anderen verkeerd doen, zoals je vroeger wel eens deed, maar een 'gratis doneren' klik. Sommige stichtingen hebben daar op hun website een speciale button voor. Zo klik ik dagelijks op de button op de site van Woord en Daad, http://www.woordendaad.nl/woord-en-daad , die de donaties momenteel bestemt voor onderwijs in Colombia, én ik klik dagelijks op de button bij de site van het LCJ, http://www.lcj.nl/actie/geven/gratis-doneren . Het geld, dat daar door deze gratis klik actie binnen komt, wordt gesponsord door bedrijven, en komt terecht bij acties voor hulp aan vervolgde Christenen in allerlei landen. Klik gerust mee. ;)    
 
13 november
Vanmorgen ga ik weer een aantal uren tijd weggeven aan mijn jongste dochter. Ik ga op haar zoontje, mijn jongste kleinzoon passen. Zo kan zij weer een ochtendje werken. En omdat ze, vóór ze gaat werken, nog even ergens langs moet, ben ik er zelfs een kwartier eerder vandaag. Oeh, het was wel erg lekker in mijn warme bedje daarnet. Maar niet gezeurd, dat hoort er allemaal bij :p
 
14 november

Vandaag staat er iets bijzonders op het programma. Ik ben weer uitgenodigd om mee te draaien in de cyclus van 3 middagen keuzecursus op de Jenaplan Basisschool in Poortvliet. Eindelijk komt het speksteen weer eens aan bod. Aan een groepje kids ga ik proberen duidelijk te maken hoe leuk speksteen te bewerken is. En ze mogen ook zelf aan de slag. Het is altijd een hele stofbende, best intensief ook -niet in het minst bij het opruimen- maar altijd heel veel voldoening gevend. Dus.

 

 
 
 
 
 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Altijd gezellig, gourmetten. En bijzonder dat mensen dat als dienst bij je konden 'inkopen' voor het goede doel. Heel veel plezier vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, Cornelleke, ik les het nu pas. Maar het was fijn, gezellig en saambindend!

      Verwijderen
  2. Leuk idee zeg! Dat is al jaren geleden dat we dat gedaan hebben. Je bent wel aardig druk zeg.
    Zielig voor je amn zoveel zaterdagen alleen.Maar je komt steeds weer terug en mss wil hij wel helpen?
    Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief