Zoeken in deze blog

maandag, oktober 28, 2013

GEEFMAAND NOVEMBER

Al eens van de Verdubbeldame gehoord? Nee? Het is zo leuk. Misschien kan ik haar het beste zelf aan het woord laten....http://verdubbeldame.blogspot.nl/
 
Bijgelezen?? Oke dan. Dan nu haar nieuwste 'grootschalige' actie: GEEFMAAND NOVEMBER   
Hoewel ik op zich best vrijgevig ben (hihi…) vond ik verdubbeldaad (92) GEEFMAAND NOVEMBER http://geefmaand.blogspot.nl/ van “De Verdubbeldame” zo leuk dat ik, zonder na te denken, toehapte.  Er bleken wel een paar spelregeltjes bij te horen. Geen probleem, zo ’n actie is leuk, geven is leuk, en schrijven vind ik ook leuk. Dus…

 
Toen ging ik denken. Als ik wil meedoen, moet ik dat ook consequent doen. Elke dag dus.
Ja ja..
Eigenlijk heb ik het best druk op mijn manier. Ik ben toch al zo ’n ongestructureerd wezen…. Nee, ik heb geen kinderen meer thuis, en nee, ik heb geen betaalde baan. Maar ja….
Pas sprak ik iemand van mijn leeftijd, en we spraken samen over onze bezigheden en realiseerden ons dat we soms te weinig tijd vinden om elkaar te spreken. Tot wederzijds jammer vinden. En we kwamen samen tot de conclusie dat onze oma’s het in hun periode van oma zijn heel wat gemakkelijker hadden.  Waarom ik dit aanhaal? Nou, ik vroeg me dus meteen af, wat ik me weer op mijn hals had gehaald in mijn ongeneeslijk enthousiasme voor nieuwe uitdagingen.
Dus: Zou het veel extra energie tijd of geld kosten? Eh… Geen idee. Wie weet, doe ik eigenlijk automatisch al dagelijks zo’n daad, zonder het te beseffen. Waarom doe ik dan mee? Uhm... gewoon. Leuk. Toch ook een stukje bewustwording, misschien ook bij de lezers van mijn blog. Nog een paar dagen dan gaan we van start.  Spannend hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief