Zoeken in deze blog

zaterdag, oktober 23, 2010

Restjes dag

Restjes dag

Ook in de keuken kan het handig zijn om eens creatief te zijn met resten. Een dag waarop je gebruikt wat je voor handen hebt om daar iets lekkers mee te maken. Gisteren had ik zo'n dag. Een stronk broccoli lag nog te wachten. Wat doen we daarmee? Kijk, wij zijn maar samen meer dus dan heb je genoeg aan "minder dan vroeger" toen alles nog thuis was. Vlees... tja, ik had nog een lekkere laag rundvleesjus in de pan staan.



En aangezien het vrijdag was en we zaterdags altijd een frietje bakken, vond ik is het zonde om de jus tot maandag te bewaren of weg te kiepen en nieuw vlees te braden. Ik besloot dus om een vleesloze dag in te lassen;
(de dag daarvoor hadden we spinazie op en dat bevat heel veel ijzer, toch?) De broccoli ging de pan in om te koken, gewoon met gekookte aardappelen daarbij..



ik kookte de laatste drie eieren


die nog in de koelkast stonden/ lagen en nam de rest jonge goudse kaas plakjes


omdat die eigenlijk ook op MOEST anders kwamen er van die lieve witte stipjes op... (en ik hou best van stipjes, maar niet op de kaas) en ik warmde snel de jus op. Alles door elkaar gestapt en de kaas in kleine stukjes erop, dat smelt zo lekker... Wat hebben we gesmuld!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief